5 sfaturi utile in progresul antrenamentelor de fitness

Fie că sunteți la începutul antrenamentelor sau deja aveți un program bine stabilit pe care îl urmați, vă ofer câteva sfaturi pentru îmbunătățirea progreselor.

  1. Monitorizarea și măsurarea

Fie că e vorba de scădere în greutate sau creșterea masei musculare e absolut necesar să vă monitorizați țesutul adipos și circumferințele în anumite zone ale corpului; nu e destul o simplă cântărire pentru a vă arăta în ce direcție vă îndreptați. Un kilogram în minus sau în plus pe cântar pot să fie o creștere a masei musculare dar poate să fie și o creștere a țesutului adipos, și respectiv invers, de aceea vă recomand calcularea țesutului adipos și a circumferințelor o dată pe lună.

  1. Agenda fitness

În cazul în care doriți o creștere a masei musculare și nu numai, e bine să vă folosiți de o agendă în care să notați progresele efectuate. Puteți astfel să creșteți treptat greutățile sau să reduceți pauzele având o vedere mai bună asupra programului d-voastră. O astfel de agendă va fi foarte folositoare pe termen lung pentru că v-a evidenția programele de antrenament și exercițiile care v-au oferit cele mai bune rezultate.

De asemenea dacă urmați și un program alimentar împreună cu programul de exerciții veți observa mai ușor ce vă aduce un progres și ce nu.

  1. Schimbarea antrenamentelor

Și în cazul în care programul d-voastră de antrenament este foarte bun e bine ca o dată la 3 luni să veniți cu o schimbare. Fie că e vorba de oră din zi la care va antrenați, fie că e vorba efectiv de programul de exerciții, această schimbare vă aduce noi îmbunătățiri. Căutați întotdeauna schimbarea dar mai reveniți la programele de exerciții care v-au ajutat răsfoind agenda fitness.

  1. Pauza

După o perioadă lungă de antrenamente corpul se obișnuieste cu efortul aerob, respectiv anaerob pe care îl efectuați, iar rezultatele nu vor mai fi ca la început. Vă sfătuiesc să faceți o pauza chiar două pe an de la antrenamentele d-voastră, lăsați corpul să iși revină și o să fiți plăcut surprins de evoluție la reînceperea antrenamentelor.

  1. Masajul

Dacă vă antrenați vă recomand și câte o ședinta de masaj pentru îmbunătățirea rezultatelor. Prin masaj se reduc contracturile musculare, țesuturile se vascularizează și oxigenează îndepartându-se astfel și “febra musculară” de care multă lume se ferește și tot odată se îmbunătățește troficitatea musculară.

Instructor Fitness

Rădulescu Titus

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.