Antrenamentul – Incalzirea, Cooldown-ul si Stretching-ul

Orice fel de antrenament faceți există 3 lucruri care nu trebuie să vă lipsească: incălzirea, cool-down-ul și stretching-ul. Doar în acest fel puteți să ajungeți la performanța dorită în cel mai scurt timp și fără probleme medicale.

 

 

 

Încalzirea:

 

În primul rând, înainte de începerea antrenamentului propriu-zis se face o încălzire energică prin care se urmărește intensificarea circulației și oxigenării, în mușchi, în sistemul nervos cât și o mai bună “lubrifiere” a articulațiilor.

Încălzirea face trecerea de la starea de repaus la starea de efort reducând riscurile unor accidentări și pregătind corpul din punct de vedere fizic, psihic și termic pentru efortul ce va urma.

În funcție de antrenamentul pe care îl efectuăm încălzirea poate începe cu un efort cardio (bicicletă/bandă/coardă etc) de intensitate mică spre medie urmat de o încălzire articulară și musculară prin mișcări specifice.

Pulsul după o încălzire corectă ar trebui să fie situat în jur de 120 BPM (bătăi pe minut).

 

Cooldown:

 

Un alt aspect al antrenamentului care este de multe ori neglijat este cool-down-ul. Este oarecum asemănător cât și diferit de procesul de încălzire.

Cool-down-ul va face trecerea de la starea de efort la starea de repaus într-un ritm treptat

diminuând astfel febra musculară și accelerând refacerea.

La sfârșitul antrenamentului vă puteți așeza pe o bicicletă/bandă sau orice alt aparat cardio care vă place pentru a efectua un cool-down de aproximativ 5 minute în funcție de antrenamentul efectuat.

 

Stretching-ul:
Despre stretching și beneficiile lui se poate vorbi foarte mult dar ce interesează în mod deosebit este întinderea/relaxarea mușchiului după efort cât și accelerarea refacerii și îndepărtarea acidului lactic din mușchi.

În funcție de antrenament, streching-ul se poate efectua la sfârșitul antrenamentului cât și în timpul antrenamentului între serii. Se execută exerciții de stretching pe grupele musculare contractate în timpul efortului, exerciții specifice într-o formă corectă.

 

                                                                                                Instructor Fitness

                                                                                                  Rădulescu Titus.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.