Fitness: Greselile incepatorilor

Fitness: Greșelile începătorilor – Eliminarea țesutului adipos

Ultimele statistici arată că peste 70% din cei care pășesc în sala de fitness vin cu gândul de a da kilograme jos. Majoritatea însă nu reușesc să își atingă scopul propus facând multe greșeli.

Mai jos vă enumăr 10 dintre cele mai frecvente greșeli pe care trebuie să le evitați:

1.Lipsa încălzirii articulare/cardio și respectiv a revenirii după efort

Antrenamentul se începe cu o încălzire a articulațiilor și chiar o încălzire a mușchiului inimii și se termină cu o revenire treptată a efortului și cu un stretching a mușchilor lucrați. Sărind peste aceste etape ale antrenamentului accidentările iși vor face apariția.

 

2.Lipsa informației și executarea greșită a exercițiilor

Într-o sală de fitness singura persoană autorizată să dea informații legate de antrenamente sau aparatura sălii este instructorul sălii. NU cereți informații prietenilor sau vecinilor sau celor care se antrenează în sală pentru că și ei la rândul lor se pot antrena greșit, toate informațiile de care aveți nevoie le găsiți la instructorul sălii de fitness.

3.Pauzele prelungite dintre serii/exerciții

Pauzele dintre serii sau exerciții au un rol important în atingerea rezultatelor dorite. În cazul de față când dorim să scăpăm de țesutul adipos, pauzele nu sunt prelungite iar poveștile cu colegii din sală sau la telefon nu iși au locul. În același timp și pauzele prea scurte vă pot opri din evoluție.

Pentru stabilirea programului de antrenament apelați la instructorul sălii.

4.Frecventa antrenamentului

Toată lumea vrea să iși atingă scopul cât mai repede, dar frecvența la antrenamente de 5 ori pe săptămână cu o durată a antrenamentului de peste 2 ore nu fac decât să vă ducă în supraantrenament și de acolo progresul nu mai există, chiar apare regresul. De asemenea nu ne vom putea atinge scopul cu o frecvență prea slabă a antrenamentelor. Pentru stabilirea corectă a frecvenței apelați la instructorul sălii.

5.Ridicarea de greutăți foarte mari pentru dezvoltarea masei musculare

Acestă greșeală este cea mai frecvent intalnită printre începători. E foarte important să dezvoltăm masa musculară și când dorim să scăpăm de țesutul adipos, dar din primele zile de antrenament să trecem la greutăți foarte mari este o mare greșeală.

Greutățile le vom crește progresiv și în timp pentru a evita accidentările și pentru a păstra poziția corectă a exercițiului.

6.Antrenamentul cardio (de ardere de grăsimi)

Majoritatea persoanelor care doresc scăderea țesutului adipos uită de exercițiile cardio (de ardere de grăsimi) și preferă să se așeze la câte un aparat de fitness, să execute câteva serii, după care pleacă fericit cu gândul că e pe drumul cel bun. Din păcate, pentru arderea grăsimilor nu e destul să facem câteva exerciții pentru dezvoltarea masei musculare, pe lângă acestea trebuie să executăm și exerciții sau antrenamente de ardere de grăsimi. Pentru stabilirea unui program eficient de ardere de grăsimi apelați la instructorul sălii.

8.Hidratarea în timpului și în afara antrenamentului

Lipsa hidratării în timpul antrenamentului duce la dezhidratare și scade capacitatea de efort, putând apărea crampe musculare și chiar o dificultate în coordonare. Cel mai bun lichid pentru hidratare este apa și nu uitați de ea nici pe parcursul zilei.

9. Alimentația necorespunzătoare

Antrenamentul și alimentația se completează, deci fără un program alimentar adecvat nici rezultatele nu o să apară. Ca reguli principale ar fi consumul de alimente neprocesate, fructe și legume proaspete și o frecvență corectă a meselor.

Dacă antrenamentul e bine pus la punct, la fel și programul alimentar, atunci putem să ne îndreptăm privirea și spre anumite suplimente nutritive care să ne ajute în lupta cu țesutul adipos după ce, bineînțeles, am consultat medicul.

10.Programele de antrenament miraculoase

Majoritatea începatorilor caută programe de antrenament miraculoase și de aceea își vor schimba foarte mult antrenamentele chiar de la o săptamâna la alta. Mulți vor copia antrenamentele celor avansați, dar ca începător mai sunt multe etape de trecut, iar un astfel de antrenament nu le va aduce prea multe îmbunătățiri. Pentru începători există un singur program de antrenament, antrenamentul corect. Începătorii, cum le spune și numele sunt la inceput, deci trebuie să invețe executarea corectă a exercițiilor și trebuie să obțină o anumită rezistență la efort.

Autor: Rădulescu Titus.
Instructor Fitness.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.