Raceala si antrenamentul

Sezonul rece bate la usa și odată cu el apar și răcelile.
Dacă sunteți o persoană activă și sportul face parte din stilul dumneavoastră de viață, o raceală cât de banală vă poate împiedica să vă continuați antrenamentele.
Ce veți face?
Vă luați o pauză de la antrenamente pentru refacere sau vă continuați antrenamentele pentru a nu ieși din formă?

Iată câteva sugestii pe care vi le-aș recomanda:

O regulă după care vă puteți ghida este cea a localizării simptomelor. Dacă acestea sunt de la gât în sus: dureri de cap, nas înfundat, gât iritat etc. se pot efectua antrenamente ușoare și de scurtă durată, plimbări sau antrenamente cardio în zona de refacere. Studiile
arată că un efort ușor vă poate ajuta în lupta cu răceala dar dacă exagerați sistemul imunitar va slăbi și problema de sănătate se poate agrava.

Dacă simptomele apar prin stări febrile, congestie în zona plămânilor ar fi bine să luați o pauză de la efort. În această perioadă corpul se “bate” cu această problemă de sănătate și nu e indicat să îl mai stresați cu antrenamente care vor consuma din energia corpului pentru refacerea ulterioară.

Indiferent de problema pe care o aveți trebuie să țineți cont că dacă vă antrenați într- un mediu public e bine să faceți o pauză până la refacere pentru a nu răspândi germenii virali, iar o zi sau două de pauză cu siguranță nu vă v-a afecta forma fizică.

În această perioadă și nu numai e bine să consumați alimente bogate în vitamina C și nu uitați să vă hidratați îndeajuns.

Instructor Fitness: Radulescu Titus
www.titus-fitness.ro

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.